Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Слов’янський міськрайонний суд Донецької області 5 березня 2019 року розглянув справу про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення стосовно посадової особи – секретаря Слов’янської міської ради Кіма Жана Миколайовича (Єдиний державний реєстр судових рішень).
Розгляд даної справи становить значний суспільний інтерес для громадськості м. Слов’янська та Слов’янського району, у зв’язку з цим у ЗМІ було здійснено ряд публікацій, а активні громадяни також здійснили ряд повідомлень у соцмережах
Так, ще в грудні 2017 року Слов’янським міськрайонним судом Донецької області була розглянута адміністративна справа за позовом Благодійного фонду Верховенство права - України до міського голови м. Слов’янська, Виконавчого комітету Слов’янської міської ради, Слов’янської міської ради. Однією із вимог позивача було скасування рішення Слов’янської міської ради Донецької області від 15.02.2017 «Про приватизацію майна комунальної власності територіальної громади м. Слов’янська».
Під час розгляду цієї справи суд дійшов до висновку, що при прийнятті рішення Слов’янською міською радою було порушено статтю 28 Закону України «Про засади запобігання корупції», що стало підставою скасування цього рішення.
Донецький апеляційний адміністративний суд залишив постанову Слов’янського міськрайонного суду Донецької області від 13.12.2017, в частині визнання протиправним та скасування рішення Слов’янської міської ради Донецької області від 15.02.2017 «Про приватизацію майна комунальної власності територіальної громади м. Слов’янська», без змін.
Вказані обставини стали підставою для здійснення перевірки посадової особи гр. Кіма Ж.М. за частиною 1 статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Правопорушення за частиною 1 статті 172-7 КУпАП передбачає настання відповідальності за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Згідно із статтею 28 Закону України «Про засади запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані:1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Отже, суду під час розгляду цієї справи необхідно було встановити чи діяла посадова особа в умовах реального конфлікту інтересів та якщо так, то чи повідомляла про наявність такого конфлікту колегіальний орган - виконавчий комітет Слов’янської міської ради у встановлений законом строк.
В судовому засіданні прокурор наполягав на тому, що день коли посадова особа дізналася про наявність реального конфлікту інтересів був день саме його підготовки і оприлюднення на офіційному веб- сайті міської ради, тобто 17.01.2017, а не день коли проект рішення було подано цій особи для здійснення певних дій.
Сторона захисту повідомила про відсутність в діях посадової особи події та складу адміністративного правопорушення, а також те, що останній завчасно повідомив про потенційний конфлікт інтересів.
Посадова особа в свою чергу повідомила, що днем коли він дізналася про наявність реального конфлікту інтересів є день коли проект надійшов до нього для накладення резолюції, тобто 24.01.2019, а тому він діяв у рамках закону, оскільки в цей день направив заяву, якою повідомив про конфлікт інтересів.
Суд ретельно дослідив всі документи, провів детальний допит свідків, здійснив аналіз доказів, які були представлені суду під час розгляду справи про адміністративне правопорушення та прийшов до висновку, що посадова особа діяла в умовах реального конфлікту інтересів, однак останній вжив заходів щодо повідомлення про наявність реального конфлікту інтересів у встановлений законом строк. Внаслідок чого суд прийшов до висновку про закриття провадження по справі, у зв’язку із відсутністю в діях посадової особи Кіма Ж.М. події та складу адміністративного правопорушення.
Прес-служба Слов’янського
міськрайонного суду Донецької області