flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про збори суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням зборів суддів Слов’янського

міськрайонного суду Донецької області

протокол № 2 від «27» 02.2020

                                                                                  (із змінами затвердженими протоколом

зборів суддів Слов’янського

міськраойнного суду Донецької області

від «11» 06.2020 №12)

Положення

про збори суддів Слов’янського міськрайонного суду

Донецької області

Для вирішення питань внутрішньої діяльності судів в Україні діє суддівське самоврядування - самостійне колективне вирішення зазначених питань суддями.

Суддівське самоврядування є однією з гарантій забезпечення самостійності судів і незалежності суддів.

Однією з організаційних форм суддівського самоврядування є збори суддів.

Положення про збори суддів Слов’янського міськрайонного суду  суду Донецької області (далі Положення) регламентує правові засади діяльності зборів, порядок скликання, підготовки і проведення зборів, розгляду питань та прийняття рішень з питань, віднесених до компетенції зборів суддів.

 1.Загальні положення

1.1. Відповідно до частини 1 ст. 128 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (тут і далі в редакції Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-192-VIII) збори суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області – це зібрання суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області, на якому вони обговорюють питання внутрішньої діяльності суду та приймають колективні рішення з обговорюваних питань.

1.2. До питань внутрішньої діяльності Слов’янського міськрайонного суду Донецької області відповідно до частини 3 ст. 126 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» належать питання організаційного забезпечення суду і діяльності суддів, соціального захисту суддів та їхніх сімей, а також інші питання, що безпосередньо не пов’язані із здійсненням правосуддя.

1.3. Правові засади, організація і порядок діяльності зборів суддів визначаються Конституцією України (ст. 130-1), Законом України «Про судоустрій і статус суддів» (розділ VIII «Суддівське самоврядування», ст.ст. 126-134), іншими законами, регламентами та положеннями, що приймаються з’їздом суддів України, Радою суддів України, цим Положенням про збори суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області.

1.4. Основними засадами діяльності зборів суддів є відкритість, гласність, законність, рівність прав всіх суддів, незалежність суддів, вільне волевиявлення, об’єктивність, колегіальність прийняття рішень, обов’язковість рішень зборів для всіх суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області.

 

2.Повноваження зборів суддів

2.1. До завдань суддівського самоврядування, в тому числі зборів суддів, належить вирішення питань щодо:

-забезпечення  організаційної єдності функціонування органів судової влади;

- зміцнення незалежності суду, суддів, захист професійних інтересів суддів, у тому числі захист  від втручання в їхню діяльність;

- участі у визначенні потреб кадрового, фінансового, матеріально-технічного, іншого забезпечення суду та контроль за додержанням установлених нормативів такого забезпечення;

- обрання суддів на адміністративні посади у порядку, встановленому законом;

- здійснення контролю за організацією діяльності суду.

2.2. Збори суддів:

- обговорюють питання щодо внутрішньої діяльності суду чи роботи конкретних суддів або працівників апарату суду та приймають з цих питань рішення, що є обов’язковими для суддів та працівників апарату суду Слов’янського міськрайонного Донецької області;

- визначають спеціалізацію суддів з розгляду конкретних категорій справ;

- визначають рівень навантаження на суддів з урахуванням виконання ними адміністративних або інших обов’язків;

- заслуховують звіти суддів, які обіймають адміністративні посади в суді та керівника апарату суду;

- обирають суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх;

- приймають рішення про обрання суддів на адміністративні посади (голови, заступників голови суду) та дострокове звільнення з цих посад у випадках, встановлених законом;

- затверджують Засади використання автоматизованої системи документообігу суду, визначають засади формування колегій суддів, особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ, визначають коефіцієнти складності категорій судових справ;

- затверджують положення про збори суддів, положення про апарат суду та вносять до них зміни і доповнення;

- звертаються з поданням про притягнення до дисциплінарної відповідальності адвоката, прокурора, посадової особи органу державної влади чи органу місцевого  самоврядування за вчинення дій або бездіяльності, що порушують гарантії незалежності суду та судді;

- приймають рішення щодо заохочення;

- здійснюють інші повноваження, передбачені Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

2.3. Збори суддів обирають делегатів на з’їзд суддів України.

2.4. Збори суддів можуть звертатися з пропозиціями щодо питань діяльності суду до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов’язані розглянути ці пропозиції і дати відповідь по суті.

2.5. Збори суддів можуть обговорювати питання щодо практики застосування законодавства, розробляти відповідні пропозиції щодо вдосконалення такої практики та законодавства. Збори суддів можуть вносити відповідні пропозиції на розгляд до вищого спеціалізованого суду та Верховного Суду України.

2.6. Збори суддів обирають слідчих суддів.

2.7. Збори суддів за пропозицією голови суду приймають рішення про утворення судових палат, їх кількісний склад, визначають персональний склад судових палат, приймають рішення про обрання секретарів судових палат, заслуховують інформацію секретарів судових палат про діяльність судових палат.

2.8. Збори суддів можуть висловити недовіру керівнику апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади.

2.9. У разі необхідності збори суддів можуть звертатися до Ради суддів України з пропозицією щодо скликання позачергового з’їзду суддів України.

 

3.Порядок скликання зборів суддів

3.1. Збори суддів скликаються головою суду за власною ініціативою (особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду) або на вимогу не менше третини загальної кількості суддів, які працюють у суді.

3.2.Збори суддів скликаються у разі необхідності, але не рідше одного разу на три

місяці.

3.3. Голова суду (особа, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки

голови суду)визначає дату, час та місце проведення зборів, схвалює попередній порядок

денний (перелік питань, що виносяться на розгляд зборів суддів), а також осіб, які відповідають за підготовку окремих питань порядку денного (доповідачів, співдоповідачів).

У разі, якщо голова суду (особа, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду) скликає збори на вимогу не менше третини загальної кількості суддів, які працюють у цьому суді, до порядку денного мають бути включені всі питання, що є предметом зазначеної вимоги.

3.4. Про день, час та місце скликання зборів та питання, які виносяться на їх розгляд, учасники зборів повідомляються не пізніше як за три  робочих  днів до проведення зборів.

У разі потреби, про день і час скликання зборів та питання, що виносяться на їх розгляд, учасники зборів повідомляються не пізніше як за один робочий день до проведення зборів.

У виключних випадках, з урахуванням необхідності оперативно вирішити певне питання та важливості цього питання, збори суддів проводяться невідкладно з оперативним повідомленням всіх суддів.

3.5. Повідомлення суддів та осіб, запрошених на збори, про день, час і місце скликання зборів, питання, що виносяться на їх розгляд, забезпечується головою суду.

Інформація про день, час і місце проведення зборів розміщується на офіційному веб-сайті суду. З моменту розміщення такої інформації на веб-сайті суду судді вважаються такими, що належним чином повідомлені про день, час і місце скликання зборів.

3.6. На збори суддів можуть запрошуватися працівники апарату суду, судді у відставці, представники громадських об’єднань,  журналісти, інші особи.

Список запрошених на збори осіб визначається головою суду. Їх неявка не є перепоною для проведення зборів.

3.7. У разі, якщо голова суду (особа, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду) на вимогу не менше третини загальної кількості суддів, які працюють у цьому суді, не скликає збори протягом десяти календарних днів, збори скликаються групою суддів, які ініціювали скликання зборів.

            Група суддів, яка ініціювала скликання зборів, визначає дату, час та місце проведення зборів, схвалює попередній порядок денний зборів та визначає осіб, які відповідають за підготовку окремих питань порядку денного (доповідачів, співвідповідачів) (за аналогією з частиною 5 ст. 130 Закону України «Про судоустрій та статус суддів»), доручає одному з цих суддів виконання повноважень щодо підготовки та проведення зборів, які цим Положенням покладаються на голову суду.

3.8 Кількість суддів відповідного суду визначається згідно з Законом України "Про судоустрій і статус суддів".

Суддями відповідного суду вважаються всі судді, які перебувають у штаті суду, до видання головою суду на підставі акта про переведення судді, звільнення судді з посади, а також у зв’язку з припиненням повноважень судді відповідного наказу.

 

4.Підготовка і порядок проведення зборів

4.1. Підготовка зборів забезпечується головою суду ( особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду).

Для підготовки окремих складних питань, що виносяться на вирішення зборів, головою суду( особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду) можуть утворюватися робочі групи.

4.2. Попередній порядок денний доводиться до відома суддів. Судді мають право в порядку підготовки зборів вносити голові суду ( особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду) пропозиції щодо включення до порядку денного додаткових питань.

Проекти документів з питань порядку денного та проекти рішень зборів, якщо такі можуть бути підготовлені доповідачами заздалегідь, надаються суддям або розсилаються їм по внутрішній мережі документообігу суду, як правило, одночасно з повідомленням про день, час та місце скликання зборів.

При необхідності проекти документів з питань порядку денного надаються (розсилаються) іншим учасникам зборів.

У разі наявності зауважень та пропозицій до проектів документів, що вносяться на розгляд зборів, суддею виготовляється таблиця, в якій в одній колонці наводиться текст запропонованого доповідачем проекту документа, а в іншій - зауваження та пропозиції судді.

4.3. Для визначення повноважності зборів (наявності кворуму для проведення зборів) особа, уповноважена головою суду, перед відкриттям зборів здійснює реєстрацію суддів, які прибули на збори.

Реєстрація суддів, які прибули на збори, здійснюється за реєстраційним списком суддів, які працюють в суді. Реєстраційний список суддів складається особою, уповноваженою на ведення діловодства зі служби управління персоналом суду, та затверджується головою суду.

Суддя, який прибув на збори, з метою реєстрації проставляє свій особистий підпис у відповідній графі реєстраційного списку.

Реєстрація суддів закінчується за 10 хвилин до часу, на який скликані збори.

У разі якщо суддя запізнився на збори та не зареєструвався перед відкриттям зборів, головуючий на зборах суддів оголошує про явку такого судді на збори, після чого такий суддя проставляє свій особистий підпис у відповідній графі реєстраційного списку з зазначенням часу його явки на збори та допускається до участі у зборах суддів, про що обов’язково зазначається у протоколі зборів. Такий суддя бере участь у голосуванні лише з тих питань, які розглядалися після його явки на збори.

До оголошення головою зборів закінченими, судді які зареєстровані для участі в зборах, не можуть залишати місце проведення зборів.

4.4. Розміщення запрошених осіб та представників засобів масової інформації в залі забезпечують судові розпорядники, уповноважені головою суду( особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду).

4.5. Збори суддів проводяться, як правило, відкрито. За рішенням зборів суддів деякі питання можуть вирішуватися у закритому режимі.

У виключних випадках,  з відповідним обгрунтуванням, представники засобів масової інформації за рішенням зборів  суддів можуть  бути обмежені в присутності на  зборах .

4.6. У призначений час голова суду повідомляє:

-          про кількість суддів, які працюють в суді;

-          кількість суддів, які прибули на збори та зареєструвалися;

-          кількість суддів, які беруть участь у зборах в режимі відеоконференції або з використанням технічних засобів, що забезпечують можливість виступу судді з питань порядку денного та його волевиявлення;

-           інформує про наявність або відсутність кворуму, необхідного для проведення зборів.

4.7. Збори суддів є повноважними, якщо на них присутні не менше двох третин кількості суддів, які працюють у суді.

Кількість суддів, які працюють у суді, визначається відповідно до п. 3.8 цього Положення.

            Кворум для проведення зборів суддів визначається один раз на початку зборів. Після цього збори вважаються повноважними, допоки на зборах присутня така кількість суддів відповідного суду, що дає можливість ухвалити рішення

            (зміни внесені пртоколом зборів суддів Слов’яеського міськрайонного суду від 11.06.2020 №12)

4.8. Судді беруть участь у зборах особисто або в режимі відеоконференції або з використанням технічних засобів, що забезпечують можливість виступу судді з питань порядку денного та його волевиявлення.

4.9. Якщо за даними реєстрації кворум для проведення зборів відсутній, голова суду ( особою, яка у встановленому законом порядку виконує обов’язки голови суду):

або оголошує про неможливість розпочати збори,  переносить їх початок на більш пізній час в цей же день та приймає заходи для явки суддів на збори;

або оголошує про неможливість розпочати збори та призначає іншу дату та час їх скликання, визначає місце проведення зборів.

4.10. При наявності кворуму голова суду оголошує про відкриття зборів.

            З числа суддів, присутніх на зборах, шляхом відкритого голосування обираються головуючий зборів та секретар зборів.

Головуючий на зборах та секретар зборів вважаються обраними, якщо за кожного з них проголосувала більшість суддів, присутніх на зборах.

4.11. Головуючий на зборах:

-          керує зборами у відповідності з цим Положенням;

-          вносить на обговорення порядок денний, регламент виступів, проводить відкрите голосування щодо їх затвердження;

-          ставить на обговорення питання відповідно до порядку денного;

-          надає слово для доповіді, співдоповіді;

-          повідомляє про осіб, які записалися для виступу, та надає слово для виступу, оголошує наступного промовця;

-          створює рівні можливості суддям для участі в обговоренні питань порядку денного;

-          забезпечує дотримання всіма присутніми регламенту виступів та порядку на зборах; у разі порушення виступаючим встановленого регламенту - має право перервати його виступ;

-          має право зробити зауваження у разі відхилення виступаючого від обговорюваного питання порядку денного, а в разі неодноразового відхилення від обговорюваного питання поставити на голосування питання про закінчення виступу цієї особи;

-          не має права коментувати виступи та/або давати їм оцінку, переривати виступаючого, крім випадків порушення регламенту виступу;

-          оголошує в порядку надходження пропозиції, які надійшли усно чи в письмовому вигляді, та письмові звернення на адресу зборів;

-          проводить відкрите голосування з питань порядку денного, що потребують прийняття рішення, і оголошує його результати;

-          оголошує про початок та закінчення таємного голосування, після оголошення лічильною комісією протоколу про результати таємного голосування забезпечує прийняття рішення з питань, за яким проводилося таємне голосування;

-          дає доручення, пов’язані із забезпеченням роботи зборів та їх робочих органів;

-          відповідає на запитання, що надходять на його адресу;

-          робить повідомлення, оголошує перерви у роботі зборів, закриває збори;

-          підписує протокол і рішення зборів;

-          здійснює інші повноваження, передбачені цим Положенням.

Головуючий не має прав агітувати за конкретних кандидатів.

4.12. Секретар зборів:

-          веде протокол зборів;

-          веде запис бажаючих виступити з питань порядку денного;

-          реєструє повідомлення, інші звернення, які надходять на адресу зборів;

-          надає головуючому на зборах відомості про осіб, які  записались для виступу, та про звернення, що надійшли на адресу зборів;

-          здійснює підрахунок голосів при відкритому голосуванні;

-          підписує протокол і рішення зборів.

4.13. Судді та інші особи, присутні на зборах, зобов’язані:

-          поводити себе виважено та виявляти взаємну повагу;

-          виконувати розпорядження головуючого щодо додержання порядку на зборах;

-          виступати, давати пояснення, ставити запитання та відповідати на них лише після надання їм слова головуючим;

-          утримуватися під час проведення зборів від пересування по приміщенню, де відбуваються збори, розмов, реплік у будь-якій формі;

-          не створювати інших перешкод для нормального ведення зборів.

У разі недотримання порядку поводження на зборах або створення перешкод у проведенні зборів така особа попереджається головуючим про необхідність дотримання порядку на зборах. У випадку повторного порушення порядку поводження на зборах та створення перешкод у проведенні зборів така особа за рішенням зборів може бути видалена з зали проведення зборів.

Обов’язок щодо сприяння додержанню в залі встановленого порядку покладається на працівника служби судових розпорядників, який виконує розпорядження головуючого зборів.

У випадку неможливості усунути у проведенні зборів перешкоди, які створені та створюються присутніми на зборах особами, зборами може бути у зборах оголошено перерву (або прийнято рішення про продовження зборів у закритому режимі).

4.14. Після відкриття зборів головуючий на зборах повідомляє про участь у зборах запрошених осіб, про присутність представників засобів масової інформації, оголошує питання, які включені до порядку денного.

4.15. Порядок денний зборів затверджується шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

Під час обговорення порядку денного судді мають право вносити пропозиції щодо включення до нього інших питань, висловлювати зауваження щодо порядку денного та черговості вирішення питань. Кожна пропозиція голосується окремо в порядку її надходження.

Питання, які не були включені до попереднього порядку денного відповідно до п. 3.4, п. 4.2 цього Положення, можуть бути включені до нього за умови, що вони відповідним чином підготовлені.

4.16. Після затвердження порядку денного збори суддів обговорюють і затверджують шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, регламент виступів (час, який надається для доповіді, співдоповіді та виступу під час обговорення).

4.17. Після затвердження порядку денного та регламенту виступів головуючий на зборах у відповідності до порядку денного надає слово доповідачам та співдоповідачам.

Доповідачу (співдоповідачу) суддями можуть бути поставлені запитання (усні чи письмові).

4.18. Запрошені особи за пропозицією головуючого на зборах можуть висловлювати свою думку з питань, які обговорюються (окрім питань про обрання суддів на адміністративні посади, звільнення з цих посад, обрання секретарів судових палат, обрання делегатів на з’їзд суддів України).

4.19. Після доповіді, співдоповіді та висловлення думки запрошеними особами головуючий надає слово для обговорення доповіді (співдоповіді) суддям, які бажають виступити (записалися для виступу).

            Суддя вправі виступати і вносити пропозиції по суті кожного з обговорюваних питань.

            Суддя має право на повторний виступ з одного й того ж питання після виступу з цього питання усіх суддів та інших запрошених осіб.

            Суддя не повинен виступати без дозволу головуючого, під час виступу, не повинен відхилятися від обговорюваного питання та має дотримуватися встановленого зборами регламенту виступів.

            Обговорення доповіді з питання порядку денного припиняється після виступу всіх бажаючих або за пропозицією головуючого на зборах чи за пропозицією суддів. У разі необхідності рішення про припинення обговорення приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

4.20. Після припинення обговорення питання порядку денного головуючий на зборах ставить на голосування рішення зборів з цього питання.

Рішення зборів приймаються за всіма питаннями порядку денного.

4.21. Для підготовки проектів рішень зборів з питань порядку денного, аналізу зауважень та пропозицій суддів щодо проекту рішення та відпрацювання остаточної редакції рішення зборами може бути обрана редакційна комісія.

            Редакційна комісія обирається у складі не менше трьох суддів.

            Редакційна комісія обирає зі свого складу більшістю голосів голову та секретаря.

            Рішення редакційної комісії приймаються більшістю голосів від кількості її членів та оформлюються протоколом, який підписується всіма членами комісії.

4.22. Перед проведенням голосування головуючий на зборах оголошує чітке формулювання кожного із питань, поставлених на голосування.

            Після обговорення проект рішення ставиться на голосування для прийняття його  в цілому чи окремо кожен його пункт,  у разі необхідності,  може бути поставлений на голосування для прийняття його за основу.

            Після прийняття проекту рішення за основу судді мають право внести до нього поправки та доповнення. Кожну з пропозицій головуючий ставить на голосування в черговості їх надходження.

            Після обговорення поправок та доповнень проект рішення ставиться на голосування для прийняття в цілому.

4.23. У голосуванні беруть участь лише судді цього суду, які присутні на зборах.

            Голосування є особистим.

            Кожний суддя має один голос.

            Голосування від імені судді за дорученням (довіреністю) або одних суддів за інших не допускається.

4.24. Рішення зборів приймають більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, якщо інше не передбачено законодавством.

4.25. Якщо за прийняття рішення не проголосувало більше половини суддів, присутніх на зборах, рішення вважається неприйнятим.

            При рівності голосів «за» і «проти» рішення також вважається не прийнятим.

У разі необхідності доопрацювання питання, що обговорювалося на зборах, збори можуть:

-          відкласти прийняття рішення з цього питання та для доопрацювання питання створити робочу групу або обрати редакційну комісію;

-          оголосити у зборах суддів перерву.

4.26. У разі встановлення під час роботи зборів відсутності кворуму, головуючий на зборах оголошує перерву в роботі зборів та визначає час, дату, місце їх продовження.

Якщо дату продовження роботи зборів головуючим на зборах не оголошено або з якихось причин визначити її неможливо, дату та місце скликання зборів в наступному визначає голова суду.

4.27. Рішення приймаються за результатами відкритого або таємного голосування.

Рішення щодо обрання на адміністративні посади або звільнення з цих посад, про обрання делегатів на з’їзд суддів України приймаються лише таємним голосуванням.

            За рішенням зборів таємне голосування може проводитися і з інших питань. Рішення про таємне голосування в цьому випадку приймається більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, шляхом відкритого голосування.

Решта рішень приймаються зборами шляхом відкритого голосування.

4.28. При відкритому голосуванні суддя визначає свою позицію шляхом підняття руки «за», «проти» чи «утримався».

Підрахунок голосів при відкритому голосуванні здійснює секретар зборів.

            Якщо збори суддів проводяться у закритому режимі, прийняття рішення шляхом відкритого голосування проводиться у відсутності осіб, запрошених на збори суддів.

4.29. Таємне голосування здійснюється бюлетенями для таємного голосування.

У бюлетені для таємного голосування зазначаються: мета, дата та місце голосування, пропозиції за якими здійснюється голосування.

4.30. Для організації і проведення таємного голосування зборами суддів обирається лічильна комісія.

            Лічильна комісія обирається у складі не менше трьох суддів- за можливості до складу лічильної комісії включаються судді від кожної судової палати.

            Суддя, кандидатуру якого висунуто до складу лічильної комісії, вправі заявляти самовідвід.

Лічильна комісія обирається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

До складу лічильної комісії не можуть бути обрані головуючий на зборах та секретар зборів.

4.31. Лічильна комісія:

-          роз’яснює порядок таємного голосування по питаннях порядку денного;

-          розробляє і виносить на затвердження зборів форму бюлетеня для таємного голосування, форму протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування, якщо такі не є додатком до Положення про збори суддів відповідного суду; форма бюлетеня для таємного голосування та форма протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування затверджуються зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах; голові лічильної комісії передається рішення зборів, у якому зазначається затверджена форма бюлетеня для таємного голосування та форма протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування;

-          забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування за формою, затвердженою зборами суддів, завіряє їх своїми підписами та печаткою суду;

-          забезпечує отримання бюлетенів суддями;

-          забезпечує і контролює умови для вільного волевиявлення і збереження таємниці голосування (у кабіну (окреме приміщення), де воно проводиться, ніхто інший, крім особи, яка голосує, не допускається);

-          перевіряє дійсність бюлетенів;

-          здійснює підрахунок голосів;

-          складає протокол про результати таємного голосування. Форма протоколу про результати таємного голосування затверджується зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, якщо така не є додатком до цього Положення. Рішення зборів про затвердження форми протоколу про результати таємного голосування передається голові лічильної комісії.

Лічильна комісія обирає зі свого складу відкритим голосуванням більшістю голосів голову та секретаря, про що складає відповідний протокол.

Рішення лічильної комісії приймаються більшістю голосів від кількості її членів та оформляються протоколом.

Протоколи лічильної комісії підписуються всім складом комісії. Член лічильної комісії, який не погоджується з її рішенням, може висловити окрему думку, яка долучається до протоколу комісії, і підписує протокол.

Протоколи засідання лічильної комісії разом з бюлетенями для таємного голосування головою лічильної комісії передаються за відповідним актом секретарю зборів та додаються до протоколу зборів.

4.32. Бюлетені для таємного голосування виготовляються за кількістю суддів, які працюють у відповідному суді.

Бюлетені підписуються головою, секретарем та членами лічильної комісії та засвідчуються печаткою суду. Засвідчення підписів голови, секретаря та членів лічильної комісії на бюлетенях для таємного голосування печаткою суду покладається на керівника апарату суду.

Бюлетені до їх отримання суддями не повинні мати будь-яких позначок.

4.33. Кожному судді, який присутній на зборах, членами лічильної комісії видається один бюлетень для таємного голосування з відповідного питання порядку денного.

Одержання суддею бюлетеня засвідчується його власноручним підписом у відповідному списку (додаток 1).

Повторна видача бюлетенів, в тому числі в разі їх зіпсування суддею, не допускається.

Бюлетені, що залишилися не розданими, погашаються лічильною комісією написом: «ПОГАШЕНО».

4.34. Час, місце проведення таємного голосування, порядок його проведення встановлюється лічильною комісією і оголошується головуючим на зборах.

Лічильна комісія перед початком голосування перевіряє наявність кабін для таємного голосування, надає для огляду суддями скриньку для голосування та забезпечує всі необхідні умови для додержання таємниці голосування. За рішенням лічильної комісії (виходячи з розміру скриньки; кількості бюлетенів, що підлягають видачі суддям; кількості суддів, що беруть участь у голосуванні; кількості питань, за якими одночасно проводиться таємне голосування) для таємного голосування може використовуватися декілька скриньок для голосування.

Скринька для таємного голосування перед його проведенням опечатується головою лічильної комісії в присутності всіх її членів та учасників зборів. Під час голосування скринька для таємного голосування знаходиться у місці, що є доступним для огляду всіма учасниками зборів.

4.35. Таємне голосування проводиться протягом визначеного лічильною комісією часу кожним суддею окремо в кабіні для таємного голосування.

Заповнюючи бюлетень для таємного голосування, суддя проставляє позначку «+» або «V», що засвідчує його волевиявлення з питання, за яким проводиться таємне голосування.

Заповнення бюлетеня простим олівцем не допускається.

Заповнений бюлетень для таємного голосування опускається в скриньку для таємного голосування.

4.36. По закінченню голосування голова лічильної комісії в присутності членів лічильної комісії та учасників зборів в приміщенні, в якому відбуваються збори та знаходилася скринька для таємного голосування, перевіряє цілісність скриньки для голосування та цілісність її опечатування, після чого лічильна комісія в присутності бажаючих учасників зборів розпечатує її, перевіряє дійсність бюлетенів, які знаходилися у скриньці для таємного голосування та здійснює підрахунок голосів.

4.37. Недійсними вважаються бюлетені:

-          не затвердженого зразка;

-          зіпсовані, а також ті, що мають інші позначки ніж  «+» або «V»;

-          бюлетені, які не містять підписів голови, секретаря, членів лічильної комісії та відбиток печатки суду;

-          бюлетені, зі змісту яких неможливо однозначно встановити результат голосування (відсутні будь-які позначки щодо результату голосування; залишено прізвища кандидатів у кількості більше, ніж має бути обрано, тощо);

-          бюлетені, до яких додатково вписані прізвища кандидатів, рішення щодо яких про включення до бюлетеня про таємне голосування зборами не приймалося.

Рішення про визнання бюлетенів для таємного голосування недійсними приймає лічильна комісія шляхом голосування в порядку, визначеному пунктом 4.31 цього Положення (більшістю голосів від кількості її членів).

Якщо в скриньці (скриньках) для таємного голосування виявиться більше бюлетенів встановленого зразка, ніж їх видано згідно із списком отримання бюлетенів, всі бюлетені лічильною комісією визнаються недійсними і за рішенням лічильної комісії, затвердженим зборами, проводиться повторне голосування.

4.38. Після підрахунку голосів лічильна комісія складає за формою затвердженою зборами суддів протокол про результати таємного голосування, який підписується головою, секретарем та всіма членами лічильної комісії.

Протокол має містити відомості про кількість виготовлених бюлетенів, кількість отриманих бюлетенів, кількість погашених бюлетенів, кількість бюлетенів в скриньці для голосування, кількість дійсних бюлетенів, кількість недійсних бюлетенів, кількість голосів «за» відданих за рішення, з якого проводилося таємне голосування.

Протокол про результати таємного голосування лічильною комісією складається з кожного питання порядку денного, за яким проводилось таємне голосування.

Протокол про результати таємного голосування та окремі думки членів лічильної комісії оголошуються головою лічильної комісії на зборах суддів у день проведення голосування одразу після закінчення підрахунку голосів.

За результатами таємного голосування збори суддів відкритим голосуванням приймають відповідне рішення. Збори можуть прийняти рішення про повторне голосування.

4.39. Повторне таємне голосування проводиться у випадку якщо:

-          всі бюлетені для таємного голосування визнані недійсними (пункт 4.37 цього Типового положення) або якщо

-          жодний із кандидатів не набрав необхідної кількості голосів, або якщо

-          кандидати набрали однакову необхідну кількість голосів, яка не дозволяє встановити їх першість та прийняти рішення про їх обрання, або якщо кандидати у кількості, яка підлягає обранню, не набрали необхідної кількості голосів.

У разі проведення повторного голосування внаслідок визнання всіх бюлетенів недійсними, в бюлетень для повторного голосування включаються всі кандидати, що вже були включені.

В решті випадків повторне голосування відбувається серед кандидатів, які набрали більшість голосів серед інших, кількістю, що не більше, ніж у 2 рази перевищує кількість кандидатів, що підлягають обранню.

Якщо один із кандидатів одержав більшу кількість голосів, але не одержав необхідної кількості, а наступні за ним два і більше кандидатів на ту саму посаду отримали однакову кількість голосів, повторне голосування проводиться щодо всіх цих кандидатів.

Якщо два і більше кандидатів набрали однакову найбільшу кількість голосів для обрання їх на одну і ту саму посаду, проводиться повторне голосування щодо цих кандидатів.

У разі, якщо кандидат, щодо якого проводиться повторне голосування, зняв свою кандидатуру, до бюлетеня включається наступний за кількістю одержаних голосів під час першого голосування кандидат.

4.40. За наявності обставин, визначених в абзаці першому пункту 4.39. цього Положення, після оголошення результатів повторного голосування за рішенням зборів проводиться нове голосування.

Нове голосування - голосування з того самого питання, з якого вже відбулось повторне голосування, але з певних причин за його результатами не було прийнято остаточне рішення про обрання кандидатів на відповідні посади.

            Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були  включені до бюлетеня для таємного голосування при першому та повторному голосуванні, можуть бути включені до бюлетеня для таємного голосування при новому голосуванні.

Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатур, які не були включеними до бюлетеня для таємного голосування при першому та повторному голосуванні.

4.41. У разі виявлення лічильною комісією порушення порядку таємного голосування голова лічильної комісії доповідає про це зборам, які приймають рішення щодо розслідування факту порушення.

4.42. Для розслідування факту порушення порядку таємного голосування зборами створюється тимчасова комісія зі складу суддів, присутніх на зборах, у визначеній ними кількості. До складу цієї комісії не можуть бути обрані головуючий на зборах, секретар зборів, члени лічильної комісії та кандидати на відповідні адміністративні посади, кандидати для обрання делегатами на з’їзд суддів України.

За результатами розслідування тимчасова комісія складає акт та доповідає про результати розслідування зборам суддів, які приймають рішення щодо наслідків порушення порядку таємного голосування.

4.43. Матеріали таємного голосування (протоколи лічильної комісії, в тому числі протоколи про результати таємного голосування, бюлетені для таємного голосування, в тому числі погашені, визнані недійсними), опечатуються лічильною комісією та головою лічильної комісії за відповідним актом передаються секретарю зборів і долучаються ним до протоколу зборів суддів.

4.44. Прийняте за наслідками голосування рішення зборів підписується головуючим на зборах та секретарем зборів.

Рішення зборів набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інше не зазначено в рішенні зборів, та є обов’язковими для суддів та працівників апарату суду.

4.45. Після обговорення питань порядку денного, прийняття відповідних рішень з питань порядку денного головуючий оголошує роботу зборів закінченою.

4.46. Прийняті рішення у необхідних випадках доводяться до відома осіб, запрошених на збори суддів або направляються відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування та посадовим особам, а також, за рішенням зборів, доводяться до відома засобів масової інформації.

4.47. На зборах суддів секретарем зборів ведеться протокол, в якому письмово фіксується перебіг засідання. Одночасно може здійснюватися фіксування зборів технічними засобами.

Протокол зборів складається у довільній формі та має містити: назву зборів, дату і місце їх проведення; відомості про кількість суддів, які працюють в суді на день проведення зборів; відомості про кількість суддів, які присутні на зборах; відомості про розгляд організаційних питань (відкриття засідання, наявність кворуму, обрання головуючого на зборах та секретаря зборів, затвердження порядку денного, результати голосування тощо); зазначення доповідача з кожного питання, суть питання, стислий перебіг обговорення, а також результати голосування та прийняте рішення.

            За необхідності підтвердження результатів голосування, з питань що внесені до порядку денного та за якими зборами прийняте рішення, секретарем зборів суддів можуть готуватися витяги з протоколу зборів та рішення зборів суддів.

            Протокол зборів складається в повному обсязі в п’ятиденний термін з дня проведення зборів, і підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. До нього додається відповідний носій інформації з даними фіксування зборів технічними засобами.

            Протокол зборів суддів та додані до нього матеріали зборів секретарем зборів передаються до архіву суду для постійного зберігання.

4.48. Виконання рішень зборів суддів покладається на голову суду  або  його заступника.

 

5. Порядок обрання суддів на адміністративні посади та звільнення з цих посад

5.1. Згідно з частиною першою статті 20 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» адміністративними посадами в Слов’янському міськрайонному суді Донецької області є посада голови суду та одна посада заступника голови суду (виходячи з кількості суддів (22), яка перевищує десять суддів).

            Голова Слов’янському міськрайонному суду Донецької області, його заступник обираються на посади зборами суддів з числа суддів Слов’янському міськрайонному суду Донецької області строком на три роки, але не більш як на строк повноважень судді, шляхом таємного голосування більшістю від кількості суддів, які працюють у відповідному суді.

5.2. Збори суддів з обрання на адміністративні посади проводяться не пізніше одного місяця з дня закінчення повноважень голови суду, його заступника чи відкриття  вакансії адміністративної посади з інших підстав.

            У разі, якщо вакансія на адміністративну посаду відкрилася з інших підстав, ніж закінчення строку повноважень голови суду, його заступників, збори суддів з обрання на адміністративні посади скликаються не пізніше одного місяця з моменту відкриття вакансії.

            Якщо на час розгляду зборами питання про обрання на адміністративні посади закінчилися повноваження і голови суду, і заступника (заступників) голови суду, то в порядку передбаченому цим положенням за рішенням зборів суддів, яке приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах, спочатку обирається голова суду, а після його обрання – заступник (заступники) голови суду або обрання на всі адміністративні посади може проходити одночасно.

5.3. Голова суду, його заступники обираються на альтернативній основі, при вільному висуненні кандидатур.

Кандидати на посади голови суду, його заступників пропонуються суддями усно на зборах суддів, або письмово в порядку підготовки зборів, або шляхом самовисування.

Кількість кандидатів на кожну з вакантних посад не обмежується.

Кандидатами можуть бути запропоновані лише судді, повноваження яких в установленому законом порядку на час зборів, не припинені.

5.4. У разі, якщо запропонована кандидатура не присутня на зборах, суддя, який запропонував кандидатуру, має дати характеристику цього кандидата та надати зборам його письмову заяву про згоду на обрання на відповідну адміністративну посаду.

5.5. Всі кандидати обговорюються на зборах персонально.

Обговорення кандидатів здійснюється за списком, складеним в алфавітному порядку.

Кандидат має право:

-          заявити самовідвід, який приймається зборами без голосування. У цьому разі обговорення кандидатури не відбувається або припиняється;

-          надати повідомлення про себе;

-          надати відповідь на поставлені до нього запитання.

В обговоренні кандидатів беруть участь лише судді Слов’янському міськрайонному суду Донецької області.

Кожен суддя має право висловити свою думку та критичні зауважень щодо висунутих кандидатів, має право поставити кандидатам запитання.

Рішення щодо припинення обговорення тієї чи іншої кандидатури приймається зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

5.6. Після обговорення запропонованих кандидатів збори відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають рішення про включення цих кандидатів до списку кандидатів для обрання на відповідну адміністративну посаду, які підлягають включенню до бюлетеня для таємного голосування.

До списку кандидатів на посади заступників голови суду можуть вноситися судді, кандидатури яких включалися до списку кандидатів на посаду голови суду та до бюлетеня для таємного голосування з обрання голови суду, але які не набрали необхідної кількості голосів, або які заявили собі самовідвід на посаду голови суду.

            До списку кандидатів на посади голови суду, його заступника (заступників) вносяться лише ті судді, які надали свою згоду балотуватися на відповідну посаду.

            Список кандидатів на відповідну адміністративну посаду (додаток 1) затверджується рішенням зборів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах та передається голові лічильної комісії для виготовлення бюлетенів для таємного голосування.

Висування головуючого зборів та/або секретаря зборів в якості кандидатів на відповідну адміністративну посаду не є підставою для переобрання головуючого зборів та/або секретаря зборів.

В судах, в яких на секретаря зборів покладаються функції лічильної комісії, у разі висування секретаря зборів кандидатом на відповідну адміністративну посаду обирається новий секретар зборів з числа суддів, які не запропоновані в якості кандидатів на відповідну адміністративну посаду.

5.7. Таємне голосування щодо обрання суддів на адміністративні посади здійснюється у порядку, встановленому пунктами 4.29 - 4.43 цього Положення, з урахуванням особливостей, встановлених розділом 5 цього Положення.

5.8. У бюлетені для таємного голосування для обрання суддів на адміністративні посади зазначаються:

-          дата та місце проведення голосування;

-          назва адміністративної посади, на яку обирається суддя;

-          прізвище, ім’я та по батькові кожного кандидата на заміщення адміністративної посади в алфавітному порядку.

Нумерація напроти кандидатів не допускається.

У разі проведення повторного або нового голосування про це також має бути зазначено в бюлетені (тобто тур голосування).

Бюлетень для таємного голосування для обрання на адміністративні посади виготовляється на 1 аркуші паперу з лицевою та зворотною стороною білого кольору. Реквізити бюлетеня, підписи голови, секретаря та членів лічильної комісії друкуються на лицевій стороні бюлетеня, печатка для завірення справжності бюлетеня ставиться на підписи членів лічильної комісії у його нижньому лівому куті на лицевій стороні бюлетеня.

Форми бюлетеня для таємного голосування для обрання на адміністративні посади затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додатки до цього Положення (додатки 3 - 6).

5.9. До складу лічильної комісії для організації і проведення таємного голосування з обрання суддів на адміністративні посади обираються судді, які не є кандидатами на адміністративні посади, а також не є головуючим на зборах та секретарем зборів.

5.10. Бюлетені для таємного голосування з обрання на кожну адміністративну посаду виготовляються за кількістю суддів, які працюють у суді.

5.11. Кожному судді, який присутній на зборах, членами лічильної комісії видається один бюлетень для таємного голосування з обрання на кожну адміністративну посаду.

Суддя отримує бюлетень лише особисто. Одержання бюлетеня суддею засвідчується його особистим підписом у відповідному списку (додаток 10).

При проведенні таємного голосування з обрання одночасно на декілька адміністративних посад складання окремого списку щодо одержання бюлетеня про таємне голосування з обрання на кожну адміністративну посаду не є обов’язковим. В цьому випадку в одному списку можуть міститися окремі графи щодо одержання бюлетеня з обрання на певну адміністративну посаду.

5.12. Заповнюючи бюлетень, суддя проставляє позначку «+» або «V», що засвідчує його волевиявлення, у відповідному полі навпроти прізвища кандидата на відповідну посаду, за якого він голосує. При цьому особа, що голосує, залишає в бюлетені не більше одного прізвища кандидата, якого підтримує на відповідну адміністративну посаду.

5.13. При проведенні таємного голосування з обрання одночасно на декілька адміністративних посад протокол про результати таємного голосування складається щодо кожної адміністративної посади окремо.

Протокол про результати таємного голосування має містити наступні дані:

-          зазначення адміністративної посади, на яку обирається суддя;

-          дату та місце проведення голосування;

-          тур голосування;

-          кількість виготовлених бюлетенів;

-          кількість отриманих бюлетенів;

-          кількість погашених бюлетенів;

-          кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

-          кількість дійсних бюлетенів;

-          кількість недійсних бюлетенів;

-          прізвища, імена і по батькові кандидатів, які внесені в бюлетень для таємного голосування, та кількість голосів «за» отримана кожним з кандидатів.

Форма протоколу про результати таємного голосування затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додаток до цього Положення (додаток 7).

5.14. Обраним на відповідну посаду вважається суддя, за якого подана більшість голосів від кількості суддів цього суду.

5.15. За результатами таємного голосування збори суддів відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають одне з наступних рішень:

-          оголошують обраним на відповідну посаду суддю, який отримав необхідну більшість голосів (більшість від кількості суддів, які працюють у відповідному суді), та зазначають строк його обрання;

-          ухвалюють рішення про проведення повторного голосування.

            У разі, якщо в бюлетень для таємного голосування з обрання на адміністративну посаду, було включено лише 2 кандидата і жодний з них не набрав необхідної кількості голосів, повторне голосування щодо цих же кандидатів не проводиться, у цьому випадку збори суддів приймають рішення про нове голосування. Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування при першому та повторному голосуванні, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування при новому голосуванні.

У разі, якщо вибори відбулися до закінчення строку повноважень попереднього судді, який обіймає цю адміністративну посаду, новий суддя вважається обраним на адміністративну посаду з наступного дня після закінчення строку повноважень попереднього судді.

5.16. Повторне голосування здійснюється у порядку, передбаченому п. 4.39 цього Положення.

5.17. Якщо при повторному голосуванні жодного з кандидатів не обрано, збори суддів приймають рішення про нове голосування ( нові вибори).

            Якщо при повторному голосуванні жодного з кандидатів не обрано, після оголошення результатів повторного голосування за рішенням зборів проводиться нове голосування з висуванням інших кандидатур для обрання на адміністративні посади, які не висувалися кандидатами під час першого та повторного голосування.

Перед проведенням нового голосування  проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування при першому та  повторному голосуванні, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування при новому голосуванні.

5.18. Рішення зборів про обрання суддів на адміністративні посади підписується головуючим на зборах та секретарем зборів, скріплюється гербовою печаткою суду.

5.19. Голова суду, його заступники можуть бути достроково звільнені з посади за ініціативою не менш як однієї третьої від загальної кількості суддів відповідного суду шляхом таємного голосування не менш як двома третинами суддів, які працюють у відповідному суді.

            У поданні цієї ініціативної групи суддів про дострокове звільнення судді з адміністративної посади має бути наведена конкретна причина дострокового звільнення.

            Форма бюлетеня для таємного голосування про дострокове звільнення судді з адміністративної посади та форма протоколу про результати такого таємного голосування затверджуються зборами при прийнятті Положення про збори суддів, як додатки до цього Положення (додатки 8-9).

Бюлетень для таємного голосування про дострокове звільнення судді з адміністративної посади виготовляється на 1 аркуші паперу з лицевою та зворотною стороною білого кольору.

У бюлетені для таємного голосування зазначаються:

-          дата та місце проведення голосування;

-          назва адміністративної посади, прізвище, ім’я та по батькові судді, щодо якого поставлено питання про дострокове звільнення з адміністративної посади;

-          пропозиції, за якими здійснюється голосування: «за дострокове звільнення» або «проти дострокового звільнення».

Реквізити бюлетеня, підписи голови, секретаря та членів лічильної комісії друкуються на лицевій стороні бюлетеня, печатка для завірення справжності бюлетеня ставиться на підписи членів лічильної комісії у його нижньому лівому куті на лицевій стороні бюлетеня (додаток 8).

Протокол про результати таємного голосування має містити наступні дані:

-          зазначення адміністративної посади, прізвища, імені та по батькові судді, щодо якого поставлено питання про дострокове звільнення з адміністративної посади;

-          дату та місце проведення голосування;

-          кількість виготовлених бюлетенів;

-          кількість отриманих бюлетенів;

-          кількість погашених бюлетенів;

-          кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

-          кількість дійсних бюлетенів;

-          кількість недійсних бюлетенів;

-          кількість голосів «за дострокове звільнення» з адміністративної посади;

-          кількість голосів «проти дострокового звільнення з адміністративної посади.

Лічильна комісія обирається відповідно до пункту 4.30 цього положення. До складу лічильної комісії, крім головуючого на зборах та секретаря зборів, не може бути обрана також особа, щодо якої вирішується питання про дострокове звільнення з адміністративної посади.

За результатами таємного голосування збори суддів відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають одне з наступних рішень:

-          оголошують голову місцевого суду, його заступника достроково звільненими з адміністративної посади

-          оголошують голову місцевого суду, його заступника залишеними на відповідній посаді.

            Суддя вважається звільненим з адміністративної посади, якщо за це подано не менш як дві третини голосів суддів цього суду.

Звільнення з адміністративної посади не позбавляє особу повноважень судді.

5.20. За поданням голови суду зборами суддів з числа суддів цього суду призначається секретар судової палати.

Секретар судової палати призначається на посаду строком на три роки.

Призначення на посаду секретаря судової палати здійснюється шляхом відкритого голосування, якщо зборами більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, не буде прийняте рішення про таємне голосування.

Призначеним на посаду секретаря відповідної судової палати вважається суддя, за якого подано більшість голосів суддів, присутніх на зборах.

 

6.Обрання делегатів на з’їзд суддів України (у разі проведення спіольних зборів в приміщенні Словְ’янського міькрайонного суду Донецької області)

6.1.      Збори суддів кожного суду (крім місцевого загального суду, вищого спеціалізованого суду та Верховного Суду) обирають таємним голосуванням делегатів на з’їзд суддів України по одному делегату від двадцяти суддів, які працюють в цьому суді.

У разі якщо в суді працює менше двадцяти суддів, від суду делегується один делегат. У разі, якщо в суді від 21 до 29 суддів, від суду делегується один делегат. Уразі, якщо в суді від 30 до 39 суддів, від суду делегується два делегати. (за аналогією: 41-49=2, 50-59=3, 61-69=3, 70-79=4 і.т.д.).

6.2.      Делегатів на з’їзд суддів України від суддів місцевих загальних судів обирають таємним голосуванням Спільні збори за принципом: один делегат від двадцяти суддів у загальній кількості суддів місцевих загальних судів в Автономній Республіці Крим, кожній області, містах Києві та Севастополі.

6.3.      Збори суддів вищих спеціалізованих судів обирають на з’їзд суддів України по три делегати з числа суддів цих судів.

6.4.      Делегати на з’їзд суддів України обираються на альтернативній основі, при вільному висуненні кандидатур для обрання з числа суддів відповідних судів або суддів у відставці, незалежно від їх місця роботи до виходу у відставку.

Кандидати для обрання делегатами на з’їзд суддів України пропонуються суддями відповідного суду усно на зборах суддів, або письмово в порядку підготовки зборів, або шляхом самовисування.

Кількість кандидатів не обмежується.

Делегатами на з’їзд суддів України не можуть бути обрані судді, які займають адміністративні посади в судах, судді, які є членами Вищої ради правосуддя або Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

6.5.      У разі, якщо запропонований кандидат не присутній на зборах, суддя, який його запропонував, має дати характеристику цього кандидата та надати зборам його письмову згоду на обрання делегатом на з’їзд суддів України.

6.6.      Всі кандидати обговорюються на зборах персонально.

Обговорення кандидатів за рішенням зборів суддів, яке приймається

відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах, здійснюється або за списком, складеним в алфавітному порядку, або в порядку надходження запропонованих кандидатів.

Кандидат має право:

-          заявити самовідвід, який приймається зборами без голосування. У цьому разі обговорення кандидата не відбувається або припиняється;

-          надати повідомлення про себе;

-          надати відповідь на поставлені до нього запитання.

В обговоренні кандидатів беруть участь лише судді цього суду.

Кожен суддя має право висловити свою думку щодо висунутих кандидатів, має право поставити кандидатам запитання.

Рішення щодо припинення обговорення тієї чи іншої кандидатури приймається зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

6.7.      Після обговорення запропонованих кандидатів збори відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають рішення про включення кандидатів до списку кандидатів для обрання делегатом на з’їзд суддів України, які підлягають включенню до бюлетеня для таємного голосування (додаток 2).

До списку кандидатів для обрання делегатом на з’їзд суддів України включаються лише судді (судді у відставці), які надали свою усну або письмову згоду балотуватися делегатом на з’їзд суддів України.

6.8.      Таємне голосування проводиться у порядку, встановленому пунктами 4.29 - 4.42 цього Типового положення з урахуванням особливостей, встановлених розділом 6 цього Типового положення.

6.9.      До складу лічильної комісії для визначення результатів таємного голосування з обрання делегатів на з’їзд суддів України обираються судді, які не є кандидатами для обрання делегатами на з’їзд, а також не є головуючим на зборах та секретарем зборів.

У судах, в яких функції лічильної комісії покладаються на секретаря зборів, до складу лічильної комісії не можуть входити лише судді, які є кандидатами для обрання делегатами на з’їзд суддів України. Якщо секретар зборів буде запропонований в якості кандидата для обрання делегатом на з’їзд суддів України і надасть згоду балотуватися, зборами суддів обирається новий секретар зборів з числа суддів, які не запропоновані в якості кандидатів для обрання делегатом на з’їзд суддів України.

6.10.    Таємне голосування з обрання делегатів на з’їзд суддів України проводиться одним бюлетенем.

У бюлетені для таємного голосування для обрання делегатом на з’їзд суддів України зазначаються:

-          дата та місце проведення голосування;

-          прізвище, ім’я та по батькові кандидатів в алфавітному порядку.

Нумерація напроти кандидатів не допускається.

У разі проведення повторного або нового голосування про це також має бути зазначено в бюлетені.

6.11.    Форма бюлетеня для таємного голосування для обрання делегатом на з’їзд суддів України затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додаток до цього Положення (додатки 4, 6).

6.12.    Заповнюючи бюлетень, суддя проставляє позначки "+" або «V», що засвідчує його волевиявлення, у відповідному полі навпроти прізвищ кандидатів, за яких він голосує, або навпроти напису " Не підтримую жодного кандидата". Проставляння інших позначок не допускається. Суддя, що голосує, залишає в бюлетені позначок щодо результату голосування не більше, ніж кількість делегатів, що підлягає обранню від цього суду.

6.13.    Протокол про результати таємного голосування з обрання делегатів на з’їзд суддів України має містити наступні дані:

-          дату та місце проведення голосування;

-          тур голосування;

-          кількість виготовлених бюлетенів;

-          кількість отриманих бюлетенів;

-          кількість погашених бюлетенів;

-          кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

-          кількість дійсних бюлетенів;

-          кількість бюлетенів, визнаних недійсними;

-          прізвища, імена і по батькові кандидатів, які внесені в бюлетені, та кількість голосів "за" отримана кожним з кандидатів.

Форма протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додаток до цього Положення (додаток 10).

6.14.    Обраними вважаються кандидати у кількості, визначеній для обрання, які за результатами таємного голосування набрали більшість голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

Якщо голосування проводиться щодо кандидатів, число яких перевищує передбачену законом кількість, обраними вважаються кандидати, які набрали більше голосів, щодо інших кандидатів, які набрали більшість голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

Рішення зборів про обрання делегатів на з’їзд суддів України приймається у порядку, визначеному розділом 4 цього Типового положення, на підставі затвердженого протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування.

6.15.    За результатами таємного голосування збори суддів відкритим голосуванням приймають одне з наступних рішень:

-          оголошують обраними делегатами на з’їзд суддів України у кількості визначеній законом суддів, які отримали необхідну більшість голосів;

-          ухвалюють про проведення повторного голосування.

6.16.    Повторне голосування здійснюється у порядку, встановленому пунктом 4.39 цього Типового положення.

6.17.    За наявності обставин, визначених в абзаці першому пункту 4.39. цього Типового положення, після оголошення результатів повторного голосування за рішенням зборів проводиться нове голосування (нові вибори).

Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування при першому та повторному голосуванні, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування при новому голосуванні.

6.18.    Копія рішення зборів про обрання суддів делегатами на з’їзд суддів України надсилається до Ради суддів України.

 

7.Обрання делегатів на спільні збори суддів місцевих загальних судів

7.1. Збори суддів Слов’янського міськрайонного суду обирають таємним голосуванням делегатів на спільні збори суддів місцевих загальних судів в Автономній Республіці Крим, кожній області, містах Києві та Севастополі (далі Спільні збори) за принципом один делегат від десяти суддів. У разі якщо в суді менше десяти суддів, від суду делегується один делегат.

У разі якщо в суді менше десяти суддів, від суду делегується один делегат. У разі, якщо в суді від 11 до 14 суддів, від суду делегується один делегат. Уразі, якщо в суді від 15 до 19 суддів, від суду делегується два делегати. (за аналогією: 21-24=2, 25-29=3, 31-34=3, 35-39=4 і.т.д.).

Спільні збори проводяться для обрання таємним голосуванням делегатів на з’їзд суддів України.

7.2. Збори суддів кожного місцевого загального суду з обрання делегатів на Спільні збори головами місцевих загальних судів (особами, які у встановленому законом порядку виконують повноваження голови суду) скликаються на підставі рішення Ради суддів України про скликання спільних зборів суддів місцевих загальних судів, яке оприлюднюється на сайті «Судова влада України» та направляється до всіх місцевих загальних судів України .

Голови місцевих загальних судів (особи, які у встановленому законом порядку виконують повноваження голови суду) призначають дату проведення зборів суддів з обрання делегатів на Спільні збори не пізніше, ніж за два тижні до дати проведення Спільних зборів.

У разі не призначення особами, зазначеними в абзаці другому цього пункту зборів суддів з обрання делегатів на Спільні збори, такі збори призначаються Радою суддів України.

            7.3. Делегати на Спільні збори обираються при вільному висуненні кандидатур для обрання з числа суддів відповідного суду.

            Кандидати для обрання делегатами на Спільні збори пропонуються суддями відповідного суду усно на зборах суддів, або письмово в порядку підготовки зборів, або шляхом самовисування.

            Кількість кандидатів не обмежується.

            Делегатами на Спільні збори не може бути обраний суддя, який займає адміністративну посаду в суді.

            7.4. У разі, якщо запропонована кандидатура не присутня на зборах, суддя, який запропонував кандидатуру, має дати характеристику цього кандидата та надати зборам його письмову згоду на обрання.

            7.5. Всі кандидатури обговорюються на зборах персонально.

            Обговорення кандидатів за рішенням зборів суддів, яке приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах, здійснюється або за списком, складеним в алфавітному порядку, або в порядку надходження запропонованих кандидатур.

            Кандидат має право:

-          заявляти самовідвід, який приймається зборами без голосування. У цьому разі

обговорення кандидата не відбувається або припиняється;

-          надати повідомлення про себе;

-          надати відповідь на поставлені до нього запитання.

            В обговоренні кандидатів беруть участь лише судді цього суду.

            Кожен суддя має право висловити свою думку щодо висунутих кандидатів, має право поставити кандидатам запитання.

            Рішення щодо припинення обговорення тієї чи іншої кандидатури приймається зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

            7.6. Після обговорення запропонованих кандидатів збори відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають рішення про включення кандидатів до списку кандидатів для обрання делегатом на Спільні збори, які підлягають включенню до бюлетеня для таємного голосування (додаток 2).

            До списку кандидатів для обрання делегатом на Спільні збори включаються лише судді цього суду, які надали свою усну або письмову згоду балотуватися делегатом на Спільні збори.

            7.7. Таємне голосування проводиться у порядку, встановленому пунктами 4.29 - 4.42 цього Типового положення з урахуванням особливостей, встановлених розділом 6 цього Типового положення.

            7.8. До складу лічильної комісії для визначення результатів таємного голосування з обрання делегатів на Спільні збори обираються судді, які не є кандидатами для обрання делегатами на Спільні збори, а також не є головуючим на зборах та секретарем зборів.

            У судах, в яких функції лічильної комісії покладаються на секретаря зборів, до складу лічильної комісії не можуть входити лише судді, які є кандидатами для обрання делегатами на Спільні збори. Якщо секретар зборів буде запропонований в якості кандидата для обрання делегатом на Спільні збори і надасть згоду балотуватися, зборами суддів обирається новий секретар зборів з числа суддів, які не запропоновані в якості кандидата для обрання делегатом на Спільні збори.

            7.9. Таємне голосування з обрання делегатів на Спільні збори проводиться одним бюлетенем.

            У бюлетені для таємного голосування з обрання делегатів на спільні збори суддів місцевих загальних судів зазначаються:

-          дата та місце проведення голосування;

-          прізвище, ім’я та по батькові кандидатів в алфавітному порядку.

            Нумерація напроти кандидатів не допускається.

            У разі проведення повторного або нового голосування про це також має бути зазначено в бюлетені.

            7.10. Форма бюлетеня для таємного голосування з обрання делегатом на спільні збори суддів місцевих загальних судів затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додаток до цього Положення (додатки 4, 6).

            7.11. Заповнюючи бюлетень, суддя проставляє позначки «+» або «V», що засвідчує його волевиявлення, у відповідному полі навпроти прізвищ кандидатів, яких він підтримує, або навпроти напису «Не підтримую жодного кандидата». Проставляння інших позначок не допускається. Суддя, що голосує, залишає в бюлетені позначок щодо результату голосування не більше, ніж кількість делегатів, що підлягає обранню від цього суду.

            7.12. Протокол про результати таємного голосування з обрання делегатів на спільні збори суддів місцевих загальних судів має містити наступні дані:

-          дату та місце проведення голосування;

-          тур голосування;

-          кількість виготовлених бюлетенів;

-          кількість отриманих бюлетенів;

-          кількість погашених бюлет - кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

-          кількість дійсних бюлетенів;

-          кількість бюлетенів, визнаних недійсними;

-          прізвища, імена і по батькові кандидатів, які внесені в бюлетені, та кількість голосів «за» одержана кожним з кандидатів.

Форма протоколу про результати таємного голосування затверджується зборами суддів при прийнятті Положення про збори суддів, як додаток до цього Положення (додаток 10).

7.13. Обраними вважаються кандидати у кількості, визначеній для обрання, які за результатами таємного голосування набрали більшість голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

Якщо голосування проводиться щодо кандидатів, число яких перевищує передбачену законом кількість, обраними вважаються кандидати, які набрали більше  голосів від числа суддів, присутніх на зборах.

Рішення зборів про обрання делегатів на спільні збори приймається у порядку, визначеному розділом 4 цього Типового положення, на підставі затвердженого протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування.

7.14. За результатами голосування збори суддів відкритим голосуванням приймають одне з наступних рішень:

-          оголошують обраними делегатами на спільні збори суддів місцевих загальних судів у кількості визначеній законом суддів, які отримали необхідну більшість голосів;

-          ухвалюють про проведення повторного голосування.

7.15. Повторне голосування здійснюється у порядку, встановленому пунктом 4.39 цього Типового положення.

7.16. За наявності обставин, визначених в абзаці першому пункту 4.39. цього Типового положення, після оголошення результатів повторного голосування за рішенням зборів проводиться нове голосування (нові вибори).

Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування при першому та повторному голосуванні, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування при новому голосуванні.

7.17. Копія рішення зборів про обрання суддів делегатами на спільні збори суддів місцевих загальних судів надсилається до відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України для вручення голові організаційного комітету з

підготовки та проведення спільних зборів.

 

8.Розгляд скарг щодо обрання суддів шляхом таємного голосування на адміністративні посади (якщо призначення здійснювалося шляхом таємного голосування)

8.1. Скарги щодо обрання суддів на адміністративні посади (якщо таке призначення здійснювалося шляхом таємного голосування), подаються головуючому на зборах суддів не пізніше дня, наступного за днем проведення зборів.

В разі подання скарги головуючий на зборах не пізніше 2 робочих днів скликає та проводить збори суддів, на яких розглядається питання про обрання комісії з розгляду скарг, яка складається не менш як з трьох осіб непарної кількості та обирається зборами суддів із числа суддів. Членами комісії з розгляду скарг не можуть бути кандидати на відповідні посади, кандидати для обрання делегатами на з’їзд суддів України, члени лічильної комісії, особа, яка подала скаргу та особа, в інтересах якої подано скаргу. У разі необхідності комісія з розгляду скарг має право витребувати від секретаря зборів необхідні матеріали щодо проведення таємного голосування.

8.2. Протягом 3 робочих днів комісія розглядає надані скарги та готує висновок, який обговорюється зборами суддів.

Рішення за результатами розгляду скарг приймають збори суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, які присутні на зборах.

 

9. Обрання слідчих суддів

9.1. Збори суддів місцевих загальних судів у порядку, встановленому Законом України «Про судоустрій і статус суддів», обирають слідчих суддів.

Слідчі судді, які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом, обираються з числа суддів відповідного місцевого загального суду.

Кількість слідчих суддів визначається окремо для кожного суду зборами суддів цього суду.

Слідчі судді (суддя) обираються зборами суддів цього суду:

-          за пропозицією голови суду;

-          за пропозицією будь-якого судді цього суду, якщо пропозиція голови суду не була підтримана.

Слідчі судді обираються на строк не більше трьох років і можуть бути переобрані повторно.

9.2. Обрання слідчих суддів проводиться відкритим голосуванням більшістю голосів суддів присутніх на зборах.

 

10.Обрання суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх

10.1. У місцевих загальних судах та апеляційних судах діє спеціалізація із здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх.

Судді (суддя), уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обираються зборами суддів цього суду:

-          за пропозицією голови суду або

-          за пропозицією будь-якого судді цього суду, якщо пропозиція голови суду не була підтримана. Судді (суддя), уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обираються на строк не більше трьох років і можуть бути переобрані повторно.

Кількість суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, визначається зборами суддів.

Суддею, уповноваженим здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, може бути обрано суддю зі стажем роботи суддею не менше десяти років, досвідом здійснення кримінального провадження в суді і високими морально-діловими та професійними якостями.

У разі відсутності в суді суддів з необхідним стажем роботи суддя, уповноважений здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обирається з числа суддів, які мають найбільший стаж роботи на посаді судді.

10.2. Обрання суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, проводиться відкритим голосуванням більшістю голосів суддів присутніх на зборах.

 

11.Окремі особливості проведення зборів суддів

11.1.    Проведення зборів суддів допускається у режимі відеоконференції або з використанням технічних засобів, що забезпечують можливість виступу судді з питань порядку денного та його волевиявлення.

У випадку участі судді у зборах в режимі відеоконференції, про це уповноваженою особою робиться відмітка в реєстраційному списку або зазначається в протоколі зборів.

Судді, які беруть участь в зборах суддів в режимі відеоконференції, мають право брати участь у прийнятті рішень, що ухвалюються лише шляхом відкритого голосування.

11.2. Проведення зборів суддів за участю одного судді з метою висунення делегата на Спільні збори є таким, що не суперечить вимогам закону "Про судоустрій і статус суддів".

Проведення зборів суддів за участю одного судді з метою обрання на адміністративну посаду не допускається.

 

12. Прикінцеві положення

12.1. Положення про збори суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області затверджується відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

Положення набирає чинності після його затвердження рішенням зборів.

11.2 Зміни і доповнення до Положення про збори суддів вносяться зборами за поданням голови суду або будь-якого судді Слов’янського міськрайонного суду Донецької області в порядку, передбаченому розділами 3 та 4 цього Положення.

Усі необхідні документи та проект рішення зборів готуються ініціатором внесення змін.

Рішення про внесення змін до Положення про збори суддів  приймається шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.