Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Слов’янський міськрайонний суд Донецької області очолює голова суду Наталія Олександрівна Дюміна: на зборах суддів 12 листопада 2019 року її було обрано головою цього ж суду, строком на три роки, з 12 листопада 2019 року по 11 листопада 2022 року, заступник голови суду Володимир Іванович Старовецький. Наказом начальника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області від 11 лютого 2020 року № 13-к Сніжану Сергіївну Щиткову призначено керівником апарату Слов’янського міськрайонного суду Донецької області з 11 лютого 2020 року. З 06 жовтня 2020 року призначено заступником керівника апарату суду - Неминущу Оксану Геннадіївну.
03 серпня 2020 року на посаду судді Слов’янського міськрайонного суду Донецької області призначено Фаліна Івана Юрійовича, який прийняв присягу – 28 липня 2020 року. 12 серпня 2020 року на посаду судді Слов’янського міськрайонного суду Донецької області призначено Агеєву Олену Володимирівну, яка прийняла присягу – 15 грудня 2020 року.
Зборами суддів від 21 листопада 2019 року слідчими суддями обрано 10 суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області: Воронков Д.В., Гончарова А.О., Дюміна Н.О., Ільяшевич О.В., Мінаєв І.М., Мірошниченко Л.Є., Пронін С.Г., Сидоренко І.О., Старовецький В.І., Хаустова Т.А. строком на три роки.
Станом на 10.11.2020 року суддями, уповноваженими здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх є: Мірошниченко Любов Євгенівна; Мінаєв Ігор Миколайович, Пронін Сергій Георгійович, Хаустова Тетяна Анатоліївна, Старовецький Володимир Іванович, Воронков Денис Володимирович.
Штатна чисельність працівників апарату суду станом на 01.01.2021 склала 82, з них 50 – державних службовців, 22 – патронатна служба; 5 – працівників, що виконують функції з обслуговування - 4 прибиральники службових приміщень та 1 водій.
Фактична чисельність: склала 63, з них 33 – державних службовців, 21 – патронатна служба; 5 – працівників, що виконують функції з обслуговування, 4 – прибиральники службових приміщень.
На теперішній час у суді існує 8 вільних посад секретарів судового засідання (6 постійних і 2 тимчасові). У зв’язку з процедурою реорганізації Слов’янського міськрайонного суду Донецької області, відповідно до Указу Президента України від 29.12.2017 № 451/2017 «Про реорганізацію місцевих загальних судів» та наказу ДСА України «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 29.12.2017 № 451» від 06.09.2018 № 438, конкурси на вищевказані вакантні посади проводяться лише за погодженням з ТУ ДСА України в Донецькій області.
Наразі їх позиція така, що кількість секретарів судового засідання повинна дорівнювати кількості працюючих суддів. Тому гостро відчувається нехватка кадрів. Оголосити конкурс, поки не звільниться секретар судового засідання, нажаль, ми не можемо. Крім того, навіть при оголошенні добору на вакантні посади державної служби категорії «В» на період дії карантину, який запроваджено в Україні з 12 березня 2020 року з метою протидії поширенню коронавірусної інфекції, охочих подавати документи на вакантні посади бракує.
Також вільними посадами є 1 посада консультанта суду з ведення судової статистики, 1– секретаря суду та 1 - водія.
Так, з початку 2020 року до введення в дію карантину було проведено 3 конкурси на зайняття вакантних посад державної служби категорії «В» апарату Слов’янського міськрайонного суду Донецької області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 290 затверджений Порядок призначення на посади державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Добір і призначення осіб на вакантні посади державної служби відповідно до цього Порядку здійснюється у виняткових випадках, пов’язаних з необхідністю виконання завдань і функцій державних органів на період дії карантину.
Підставами, що зумовили необхідність заповнення вакантних посад в найкоротший строк, зокрема в період карантину, стала нестача працівників суду. Добір на зайняття вакантних посад державних службовців категорії «В» за час карантину оголошувався 18 разів.
На даний час в Слов’янському міськрайонному суді Донецької області виник колапс у здійсненні правосуддя у зв’язку з відсутністю секретарів судового засідання, адже це посадова особа суду, учасник судового процесу, наділений процесуальними правами та обов'язками. Хвороба секретаря судового засідання, участь у навчанні та інше зупиняють судовий процес, що негативно відображається на роботі суду в цілому.
За 2020 рік було підписано 18 контрактів про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
У зв’язку з прийнятим рішенням Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року про обмеження заходів з метою протидії поширенню в Україні коронавірусу COVID-19, проведення навчальних заходів призупинено.
Проте, на цей час працівники суду та судді проходять дистанційну підготовку, приймають участь у вебінарах, семінарах та інших організаційних заходів в онлайн режимі.
Крім того, слід зазначити, що за період карантину в країні надійшло сім екстренних повідомлень від Слов’янської районної філії Державної установи «Донецький обласний лабораторний центр міністерства охорони здоров’я України» про випадки захворювання корона вірусною хворобою працівників апарату суду. Так, за 2020 рік було проведено чотири профілактичні роботи по дезінфекції загальних приміщень Слов’янського міськрайонного суду Донецької області, з метою запобігання поширення COVID-19.
Щодо вільної посади водія суду, то на вказану посаду з 20 серпня 2020 року (після звільнення попереднього водія) ми не можемо взяти людину до закінчення ремонтних робіт по автомобілю. Так, у користуванні Слов’янського міськрайонного суду Донецької області знаходиться службовий автомобіль ЗАЗ-Daewoo №131140, державний реєстраційний номер АН 9399 ВО, який у серпні вказаного року було відбуксовано на станцію технічного обслуговування авто, у зв’язку з несправною системою охолодження силового агрегату. До тепер службовий автомобіль суду не відремонтовано, згідно наданої відповіді ТУ ДСА України авто буде відремонтовано у разі надходження додаткового фінансування з Державного бюджету України за цим напрямком видатків.
Аналогічні відповіді були надані і з приводу надання суду дезінфікуючих та миючих засобів, канцелярських товарів, обкладинок для справ, ниток для підшивання, стаціонарного металодетектору, засобів індивідуального захисту, нових мантій суддям, поточного ремонту приміщення суду, підвищення ліміту інтернету в суді.
Подання суду щодо передплати на перше півріччя 2021 року журналу «Вісник Вищої кваліфікаційної комісії суддів України»; щодо вжиття певних дії, з метою створення належних умов та обладнання для співпраці батальйону конвойної служби ГУ НП в Донецькій області та суду, Служби судової охорони та суду; забезпечення суду пересувними металевими стелажами, надання суду CD-R дисків та надання комплектів фіксування судового засідання для облаштування трьох залів судових засідань (№ 1, № 2, № 13) залишено без відповідей.
Крім того, подання на ТУ ДСА України в Донецькій області про виплату працівникам апарату Слов’янського міськрайонного суду Донецької області матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань за грудень 2020 року залишено без жодної відповіді.
Також слід зазначити, що керівництвом суду та його працівниками неодноразово надсилалися листи до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністрів соціальної політики та фінансів України, Ради суддів України, Державної судової адміністрації України Національного агентства України з питань державної служби про врегулювання оплати праці працівників місцевих загальних судів України з проханням розробити та внести відповідні зміни до законодавства, яке регулює оплату праці державних службовців та щодо кваліфікаційних вимог секретаря судового засідання в частині освіти на законодавчому рівні, а саме, виключити слова «за спеціальністю "Право"».
Суд має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційний вебсайт суду, проведення аналізу опитування думки відвідувачів суду, розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду.
У суді за забезпечення зв’язків суду із громадянами та засобами масової інформації (далі – ЗМІ) відповідає головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар суду ) Михайло Тарабанов.
Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на вебсторінці суду офіційного вебпорталу судової влади України, на якій розміщується інформація про заходи, які проводить суд, а також ті заходи, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду тощо.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Внаслідок цього було покращено надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
За результатами аналізу встановлено, що протягом 2021 року до Слов’янського міськрайонного суду Донецької області надійшло та зареєстровано 68 255 документів, з них:
За 2021 рік Слов’янським міськрайонним судом Донецької області направлено 58145 документів, з них:
Прийом, реєстрація та розподіл кореспонденції, що надійшла до суду: позовних заяв, скарг, заяв тощо, здійснюється канцелярією суду на належному рівні. При надходженні документів поштою працівники канцелярії, завжди перевіряють правильність оформлення документу та конверти, які додаються до документів. На всіх документах проставлений реєстраційний штамп, дата надходження до суду та реєстраційний номер.
Реєстрація вхідної і вихідної кореспонденції здійснюється в автоматизованій системі діловодства «Д-3», судові справи автоматично розподіляються для подальшого розгляду суддею (колегією суддів).
В умовах надзвичайного навантаження суддям та працівникам апарату вдалося організувати ефективну роботу.
Згідно статистичних даних, протягом 2021 року до Слов’янського міськрайонного суду Донецької області надійшло:
Відповідно цивільні позови, адміністративні позови, справи, заяви, клопотання у суді реєструються у день їх надходження, та не пізніше наступного дня передаються судді.
Відповідальними працівниками апарату суду готуються статистичні звіти в автоматизованій системі документообігу суду, здійснюється аналіз організації роботи суду про розгляд звернень і запитів громадян; щорічно проводиться аналіз стану здійснення правосуддя; два рази на рік по кожному судді зазначається перелік кількості розглянутих та залишку нерозглянутих справ, узагальнюються причини зміни та скасування судових рішень судами апеляційних та касаційних інстанцій.
За 2020 рік Слов’янським міськрайонним судом Донецької області було розглянуто близько 70 письмових звернень громадян та 23 усних звернення, які належним чином були прийняті до розгляду та опрацьовані.
Відповідно до Інструкції про порядок виконання міжнародних договорів з питань надання правової допомоги в цивільних справах щодо вручення документів, отримання доказів та визнання і виконання судових рішень, затвердженої наказом МЮУ та ДСА України 27.06.2008 № 1092/5/54, було оброблено 14 цивільних справ за судовим дорученням іноземних судів щодо вручення судових документів та проведення окремих процесуальних дій, 6 цивільних справ за клопотанням іноземних судів про визнання та надання дозволу на виконання на території України рішення суду, 6 кримінальних справи за клопотанням Міністерства юстиції України щодо приведення вироку суду Російської Федерації у відповідність із законодавством України.
На першому поверсі в залі судового засідання для людей з інвалідністю для слухання цивільних справ головними спеціалістами з інформаційних технологій встановлено та підключено апаратуру, можливе його використання. Зал судового засідання для людей з інвалідністю для слухання кримінальних проваджень до передачі ще не готовий.
Щодо матеріально-технічного забезпечення суду, то це питання залишається відкритим, оскільки за 2020 рік суду було надано лише два укомплектування меблів для нових суддів та чотири стільця, що зовсім не покрило частку дефіциту в технічному забезпеченні суду.
На початку 2020 року було отримано:
Для належної роботи архіву суду ТУ ДСА України в Донецькій області було надано 17 стелажів, однак найближчим часом Слов’янське об’єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області має забрати 14 стелажів, які були взяті судом на зберігання 01.11.2011 року, що автоматично позбавить архів суду можливості належного зберігання справ та підшивок судових рішень. Протягом 2020 року на ТУ ДСА України в Донецькій області направлялись чисельні подання щодо придбання металевих стелажів у кількості 20 шт. для архіву суду, на що надходили негативні відповіді щодо обмеженого фінансування та очікування додаткових коштів з Державного бюджету України.
В 2020 році було проведено діагностику 46 вогнегасників.
В цілому від ТУ ДСА України в Донецькій області за 2020 рік отримано:
- засоби захисту та дезінфекції - окуляри – 3 шт., маски – 230 шт., дезінфекційний засіб 15 л – 08.04.2020 року; рукавички – 170 пар -14.04.2020 року; дезінфекційний засіб – 15 л – 29.04.2020 року;
- офісний папір – 1000 коробок на суму 101 460,00 грн.;
- заправка картриджів на суму 17 355,00 грн., їх ремонт та обслуговування – 12 095,00 грн. (остання була 17.12.2020 року);
- марок для відправлення поштових повідомлень отримано на суму 854 469,00 (востаннє – 29.12.2020 року).
На 2021 рік затверджено План роботи архіву Слов’янського міськрайонного суду Донецької області.
Номенклатура справ Слов’янського міськрайонного суду Донецької області на даний час перебуває на схваленні в архівному відділі Слов’янської міської ради Донецької області.
Наразі триває передача справ всіх категорій та документів суду за 2020 рік до архіву Слов’янського міськрайонного суду Донецької області відповідно до затвердженого Графіку передачі справ, документів та обліково-статистичних карток до архіву суду, яка триватиме до 01 квітня 2021 року.
Судді та працівники апарату суду підвищують свій професійний рівень шляхом самоосвіти, дистанційного навчання, а також проходження оналайн підготовки в Національній школі суддів України у Харківському регіональному відділенні.
В цілому робота Слов’янського міськрайонного суду Донецької області у 2020 році здійснювалась на належному рівні, що є результатом спільних зусиль керівництва суду, суддів та працівників апарату суду.
Прес-служба суду