flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Звіт виконуючого обов'язки керівника апарату суду за 2019 рік

        Слов’янський міськрайонний суд Донецької області очолює голова суду Наталія Дюміна, заступник голови суду Володимир Старовецький.   Наказом начальника Територіального  управління Державної судової адміністрації України  в Донецькій області від 11 лютого 2020 року № 13-к  Сніжану Сергіївну Щиткову призначено керівником апарату Слов’янського міськрайонного суду Донецької області з 11 лютого 2020 року. Відтепер апарат  суду очолює Сніжана Щиткова, заступник керівника апарату суду -   Олена Агеєва.

Штатна чисельність працівників  суду станом на 01.01.2020  становить 105 одиниць, з них 23 – посади судді;  50   – державних службовців, 22 – патронатна служба; 5 – працівників, що виконують функції з обслуговування, 4 – прибиральники службових приміщень, 1 водій.

Фактична чисельність: склала 78, з них 10 суддів;  36  – державних службовців, 22 – патронатна служба; 5 – працівників, що виконують функції з обслуговування, 4 – прибиральники службових приміщень, 1 водій.

На теперішній час у суді існує 13 вакантних посад суддів.

25 серпня 2019 року  Кузнецов Роман Володимирович, суддя Слов’янського міськрайонного суду Донецької області припинив повноваження судді Слов’янського міськрайонного суду Донецької області, у зв’язку зі смертю. 

2 грудня 2019 року  Гусинського Михайла Олеговича, суддю Слов’янського міськрайонного суду Донецької області  відраховано зі штату Слов’янського міськрайонного суду Донецької області,  згідно  Рішення Вищої Ради Правосуддя від 26 листопада 2019 року  № 3140/0/15-19 «Про звільнення Гусинського М.О. з посади судді Слов’янського міськрайонного суду Донецької області», відповідно до пункту 4 частини шостої статті 126 Конституції України, у зв’язку з поданням заяви про відставку.

12 листопада 2019 року суддю Слов’янського міськрайонного суду  Донецької області Дюміну Наталію Олександрівну обрано головою цього ж суду, строком на три роки, з 12 листопада  2019 року по 11 листопада  2022 року.

Зборами суддів від 21 листопада 2019 року слідчими суддями обрано всіх працюючих у суді суддів Слов’янського міськрайонного суду Донецької області:  Воронков Д.В., Гончарова А.О., Гусинський М.О., Дюміна Н.О., Ільяшевич О.В., Мінаєв І.М.,  Мірошниченко Л.Є., Пронін С.Г.,  Сидоренко І.О.,  Старовецький В.І.,  Хаустова Т.А. строком на три роки з 21 грудня 2019 року.

Станом на 01.01.2020 року суддями, уповноваженими здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх є: Мірошниченко Любов Євгенівна;  Мінаєв Ігор Миколайович,  Пронін Сергій Георгійович, Хаустова Тетяна Анатоліївна.

Також залишаються вільними 13 працівників апарату суду:  12 – секретарів судового засідання;   1– секретаря суду.

У зв’язку з процедурою реорганізації Слов’янського міськрайонного суду Донецької області, відповідно до Указу Президента України від 29.12.2017 № 451/2017 «Про реорганізацію місцевих загальних судів» та наказу ДСА України «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 29.12.2017 № 451» від 06.09.2018 № 438, конкурси на вищевказані вакантні посади проводяться лише за погодженням з ТУ ДСА України в Донецькій області.

Наразі їх позиція, що кількість секретарів судового засідання повинна дорівнювати кількості працюючих суддів. Тому гостро відчувається нехватка кадрів. З одним  суддею на теперішній час  працює два помічника и лише один секретар судового засідання при такому значному навантаженні і оголосити конкурс, поки не звільниться секретар судового засідання,  нажаль, ми не можемо.

Конкурс на секретаря суду оголошено, до 7 лютого триває прийом документів, на сьогодні один кандидат на заміщення вакантної посади  подав документи для участі в конкурсі, який відбудеться 19 лютого 2020 року.  Так, до нас звертаються громадяни, які не мають відповідної юридичної освіти, але згідно Класифікатору професій України секретар суду/судового засідання повинен мати диплом з освітньо-кваліфікаційним рівнем  не нижче ступеня молодшого бакалавра за спеціальністю «Право» або «Міжнародне право».

Також змінився порядок подання документів для участі у конкурсі, так, з 2020 року, особа, яка бажає взяти участь у конкурсі подає відповідну інформацію  он-лайн через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС.

На виконання вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України,  затвердженої  наказом Державної судової адміністрації України 20 серпня 2019 року N 814, із змінами, яка діє з 01 січня 2020 року  призначено відповідальних осіб за:

Також визначено місце ознайомлення з матеріалами справи (кримінального провадження).  

Суд має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційний веб-сайт суду, проведення аналізу опитування думки відвідувачів суду, розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду, а також через такі комунікаційні канали зв’язку, як спеціальні заходи, що проводяться у суді та за його межами представниками суду, проведення уроків справедливості для школярів загальноосвітніх шкіл міста Слов’янська та Слов’янського району Донецької області, зустрічі та інші заходи на теми, безпосередньо пов’язані із діяльністю судової системи, які проводяться суддею-спікером  Ольгою Ільяшевич, головним спеціалістом із зв’язків з громадськістю (прес-секретарем суду ) Світланою Бєлєньковою за активної участі та підтримки голови суду Наталії Дюміної.

У суді за забезпечення зв’язків суду із громадянами та засобами масової інформації (далі – ЗМІ) відповідає головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю (прес-секретар суду ) Світлана Бєлєнькова.

Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на веб-сторінці суду офіційного веб-порталу судової влади України, на якій розміщується інформація про заходи, які проводить суд, а також ті заходи, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду тощо.

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Внаслідок цього було покращено надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

За результатами аналізу встановлено, що протягом 2019 року до Слов’янського міськрайонного суду Донецької області надійшло та зареєстровано вхідної кореспонденції в кількості 58 813 документів, з них:

За 2019 рік Слов’янським міськрайонним судом Донецької області направлено 77645 документів, з них:

Прийом, реєстрація та розподіл кореспонденції, що надійшла до суду: позовних заяв, скарг, заяв тощо, здійснюється канцелярією суду на належному рівні. При надходженні документів поштою працівники канцелярії, завжди перевіряють правильність оформлення документу та конверти, які  додаються до документів. На всіх документах проставлений реєстраційний штамп, дата надходження до суду та реєстраційний номер.

Реєстрація вхідної і вихідної кореспонденції здійснюється в автоматизованій системі діловодства «Д-3», судові справи автоматично розподіляються для подальшого розгляду суддею (колегією суддів).

Згідно статистичних даних, протягом 2019 року до Слов’янського міськрайонного суду Донецької області надійшло:

Відповідно цивільні позови, адміністративні позови, справи, заяви, клопотання у суді реєструються у день їх надходження, та не пізніше наступного дня передаються судді.

Відповідальними працівниками апарату суду готуються статистичні звіти в автоматизованій системі документообігу суду, здійснюється аналіз організації роботи суду про розгляд звернень і запитів громадян; щорічно проводиться аналіз стану здійснення правосуддя;  два рази на рік  по кожному судді зазначається перелік кількості розглянутих та залишку нерозглянутих справ, узагальнюються причини зміни та скасування судових рішень судами апеляційних та касаційних інстанцій.  

За 2019 рік Слов’янським міськрайонним судом Донецької області було розглянуто 80 звернень громадян, з них: 52 письмових (13 скарг та 39 заяв) та 28 усних звернення.

За результатами розгляду письмових звернень: на 2 звернення було відмовлено, 5 звернень було визнано необґрунтованими, на 41 звернення було надано роз’яснення та 4 заяви задоволено.

За результатами розгляду скарг: 1 скарга визнана необґрунтованою, 1 скарга залишена без розгляду та на 12 скарг надано роз’яснення.

У строк до 5 днів розглянуто 17 звернень, до 15 днів – 28 звернень, до 30 днів – 7 звернення.

За 2019 рік було розглянуто 28 усних звернень громадян

За 2019 рік до Слов’янського міськрайонного суду надійшло 11 інформаційних запитів. Всі запити розглянуті та надано необхідну інформацію.

Відповідно до Інструкції про порядок виконання міжнародних договорів з питань надання правової допомоги в цивільних справах щодо вручення документів, отримання доказів та визнання і виконання судових рішень, затвердженої наказом МЮУ та ДСА України 27.06.2008 № 1092/5/54, було оброблено 9 цивільних справ за судовим дорученням іноземних судів щодо вручення судових документів та проведення окремих процесуальних дій, 5 цивільних справ за клопотанням іноземних судів про визнання та надання дозволу на виконання на території України рішення суду, 4 кримінальних  справи за клопотанням Міністерства юстиції України щодо приведення вироку суду Російської Федерації у відповідність із законодавством України.

         Також було підготовлено щодо 11 справ пакети документів щодо вручення та проведення окремих процесуальних дій по цивільним справам та пакети документів стосовно визнання та виконання рішення Слов’янського міськрайонного суду на території іноземних держав у кількості 11 справ.

Юридична література, яка надходить до суду, відповідно до вимог порядку обліку юридичної літератури та користування бібліотечним фондом обліковується в окремому журналі.

Юридична література зберігається в кабінеті консультантів суду на окремій полиці.

На першій та сімнадцятій сторінках юридичного видання проставляється штамп суду, номер та дата отримання видання.

Працівники апарату суду підвищують свій професійний рівень шляхом самоосвіти, а також кожен понеділок, вівторок та п’ятницю секретарі судового засідання, помічники суддів та секретарі суду відповідно беруть участь у навчанні, згідно затвердженого плану, з яким кожен може ознайомитися та додати свої зауваження або внести зміни. Також працівники апарату суду, згідно затвердженого Національною школою суддів України Харківського регіонального відділення, беруть активну участь у навчанні, наше територіальне відділення навіть просить скоротити кількість бажаючих, у зв’язку зі зменшенням видатків на відрядження на 2020 рік. 

Помічники суддів: В’ячеслав Коломієць та Ярослав Татаринцев, у період з 21 по 29 березня, підвищували рівень кваліфікації у сфері фінансового моніторингу у Східному регіоні Академії фінансового моніторингу в місті Харків.

В.о. керівника апарату суду Олена Агеєва у період з 11 по 15 лютого пройшла підготовку керівників і заступників керівників апаратів місцевих               ( окружних ) та апеляційних судів у Національній школі суддів України у місті Харків.

Консультант суду Ольга Фіртич 17 травня брала участь у семінарі на тему: «Звернення суду України з дорученням за кордон у відповідності до вимог міжнародних договорів про правову допомогу».

Прес-секретар суду Світлана Бєлєнькова 14 червня відвідала тренінг на тему «Комунікації в судовій діяльності».

В.о. керівника апарату суду Олена Агеєва та прес-секретар суду Світлана Бєлєнькова 19 вересня прийняли участь у семінарі на тему «Актуальні питання реформування державної служби» за участю Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Донецькій та Луганській областях та Управління Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України в Донецькій області, який відбувся у місті Краматорськ Донецької області.

Консультант суду Ольга  Фіртич  30 вересня прийняла участь у семінарі на тему: «Порядок здійснення міжнародного співробітництва з питань взаємної правової допомоги у кримінальному провадженні під час судового розгляду» у місті Краматорськ  Донецької області .

Помічник судді Ярослав Татаринцев у період з 07 по 11 жовтня  пройшов підготовку помічників суддів і консультантів місцевих ( окружних ) та апеляційних судів у Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів України.

          Помічник судді Дехтяр Катерина 12 грудня приймала участь в експертному обговоренні на тему «Комплексне правове мапування чотирьох видів судових справ», ГО « Громадська платформа» у місті Краматорськ Донецької області.

На першому поверсі в залі судового засідання для людей з  інвалідністю для слухання цивільних справ головними спеціалістами з інформаційних технологій вже встановлено та підключено апаратуру. Після підписання акту-передачі,  можливо його використання.  Зал судового засідання для людей з  інвалідністю для слухання кримінальних проваджень до передачі ще не готов.

Іншим напрямом активної роботи протягом 2019 року стало матеріально-технічне забезпечення суду. За даними інвентаризації у липні 2019 року було виявлено перелік обладнання, яке на теперішній час  зношене, вийшло з ладу та не відповідає сучасним вимогам.

         Наведене обладнання було випущено в період з 2004 по 2016 рр., довгий час вже не функціонувало та зберігалось в приміщенні суду. Ремонт обладнання виявився економічно недоцільним, тому щодо нього було складено висновок про технічний стан  та обладнання було направлено на утилізацію.

У  2019 році на баланс суду надійшла невелика кількість обладнання, яка дозволила  покрити частку дефіциту в технічному забезпеченні суду. Так, впродовж  2019 року було отримано:

19 мережевих фільтрів живлення;

19 комутаторів мережевих;

5 комплектів відео-обладнання для створення технічного засобу відео-фіксації судового процесу;

12 комплектів комп’ютерів;

1 комплект фіксування судового засідання; 

 МФУ, сканери;

На початку 2020 року було отримано:

 МФУ

 кондиціонер;

 ноутбук.

 Для належної роботи архіву  суду ТУ ДСА України в Донецькій області було надано  17 стелажів.

В 2019 році було проведено діагностику, перезарядку та ремонт 46 вогнегасників.

Зазначене обладнання було негайно встановлене та вже в 2019 році належно функціонувало.

На 2020 рік затверджено План роботи архіву Слов’янського міськрайонного суду Донецької області.

На теперішній час складені акти знищення цивільних справ з 1943 року по 2003 рік та описи цивільних справ та документів суду з 1943 року по 2018 рік, акти знищення та описи  кримінальних проваджень (справ) – з 1943 року  по 1989 рік, акти знищення та описи справ про адміністративні правопорушення – з 1995 року по 2015 рік .

Триває процедура підготовки  Описів та  Актів знищення  по кримінальним справам, по яким закінчився  термін зберігання за період з 1990 по 2003 роки  для передачі  до Державного архіву Донецької області.   

За 2019 рік було знищено  51763  архівних справ різних категорій.

Наразі триває передача справ всіх категорій та документів суду за 2019 рік до архіву Слов’янського міськрайонного суду Донецької області відповідно до затвердженого Графіку передачі справ, документів та обліково-статистичних карток до архіву суду, яка триватиме до 01 квітня 2020 року.